• Binnen 10 dagen gelegd
  • Gratis vloeradvies aan huis
  • Vakkundige legservice
  • Altijd de beste prijs

Algemene voorwaarden

Lees onze algemene voorwaarden zorgvuldig door om volledig op de hoogte te zijn van uw rechten en plichten bij het gebruik van onze webshop.

Home / Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave:
Artikel 1 Definities
Artikel 2 Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 Toepasselijkheid
Artikel 4 Het aanbod
Artikel 5 De overeenkomst
Artikel 6 Herroepingsrecht
Artikel 7 Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 De prijs
Artikel 12 Nakoming en extra garantie
Artikel 13 Levering en uitvoering
Artikel 14 Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 Betaling
Artikel 16 Klachtenregeling
Artikel 17 Annulering
Artikel 18 Geschillen
Artikel 19 Vertrouwelijkheid
Artikel 20 Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  • Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  • Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  • Dag: kalenderdag;
  • Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  • Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  • Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  • Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de (wettelijke) bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand c.q. het retourneren van een ontvangen bestelling;
  • Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  • Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  • Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

 

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

De Vloeren Hub
Stationsweg 22C
1441EJ Purmerend

Contactgegevens
06-53142059 op werkdagen bereikbaar tussen 08:00 – 17:00
info@devloerenhub.nl

Bankrekeningnummer: NL94 INGB 0108 5933 20
KvK-nummer: 94590230
Btw-identificatienummer: NL866829076B01

 

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  • Deze algemene voorwaarden gelden voor elk aanbod van de ondernemer en voor elke overeenkomst op afstand die tussen de ondernemer en de consument tot stand komt.
  • Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, krijgt de consument de tekst van deze algemene voorwaarden ter beschikking. Als dit niet mogelijk is, zal de ondernemer aangeven hoe de algemene voorwaarden bij hem kunnen worden ingezien en dat ze op verzoek van de consument kosteloos worden toegezonden.
  • Als de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan de tekst van deze algemene voorwaarden, in afwijking van het vorige lid, langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op een manier die eenvoudig op een duurzame gegevensdrager kan worden opgeslagen. Als dit niet mogelijk is, zal worden aangegeven waar de algemene voorwaarden elektronisch kunnen worden ingezien en dat ze op verzoek kosteloos worden toegezonden.
  • Als naast deze algemene voorwaarden ook specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, gelden het tweede en derde lid eveneens. Bij tegenstrijdige voorwaarden kan de consument zich beroepen op de voor hem meest gunstige bepaling.

 

Artikel 4 – Het aanbod

  • Als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of aan bepaalde voorwaarden is gebonden, wordt dit duidelijk in het aanbod vermeld.
  • Het aanbod is vrijblijvend en kan door de ondernemer worden gewijzigd of aangepast.
  • Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige beschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. Deze beschrijving is gedetailleerd genoeg om de consument in staat te stellen een goede beoordeling van het aanbod te maken. Als de ondernemer afbeeldingen gebruikt, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  • Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding geven tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  • Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. De ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten. Bij twijfel over de getoonde kleuren dient altijd contact opgenomen te worden met De Vloeren Hub.
  • Elk aanbod bevat voldoende informatie zodat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

 

Artikel 5 – De overeenkomst

  • De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4.
  • Indien de consument het aanbod elektronisch heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  • Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, neemt de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer passende veiligheidsmaatregelen treffen.
  • De ondernemer kan binnen wettelijke kaders nagaan of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op basis van dit onderzoek goede redenen heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  • De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product en/of de dienst aan de consument de volgende informatie meesturen, schriftelijk of op een zodanige manier dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager:
    • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
    • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    • informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    • de prijs inclusief alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
    • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
    • indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
  • In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid alleen van toepassing op de eerste levering.
  • Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  • Als de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, moet hij dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product aan de ondernemer kenbaar maken. Dit kan de consument doen via het modelformulier. Nadat de consument heeft aangegeven gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, moet hij het product binnen 14 dagen terugsturen. De consument moet kunnen aantonen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  • Als de consument na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet heeft aangegeven gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht of het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop definitief.
  • Bij het retourneren behoudt De Vloeren Hub zich het recht om kosten voor het retourneren in rekening te brengen wanneer het totaalbedrag van de bestelling na het retourneren onder de €500,- daalt. De consument betaalt dan het standaard verzendtarief per product.
  • De verzend- en retourkosten worden verrekend op de creditfactuur, die de consument ontvangt na ontvangst van de retourzending

 

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  • Tijdens de bedenktijd dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Het product mag alleen worden uitgepakt of gebruikt voor zover dat nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen. Dit betekent dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een fysieke winkel zou doen.
  • De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product als deze het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  • Als het product volgens specificaties van de klant is vervaardigd, heeft de klant niet het recht de overeenkomst te ontbinden zoals beschreven in lid 6.1 van dit artikel. Uitsluiting van het herroepingsrecht geldt als De Vloeren Hub iets op maat heeft gemaakt volgens opgegeven specificaties. Dit geldt bijvoorbeeld voor op maat gesneden vinyl, speciaal bestelde ondervloeren/plinten en minder dan vier dozen laminaat of tapijttegels.
  • De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

 

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  • Als de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, moet hij dit binnen de bedenktermijn melden via het modelformulier voor herroeping of op een andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  • Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen na de melding zoals bedoeld in lid 1, moet de consument het product terugsturen of overhandigen aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in acht genomen als hij het product terugstuurt voordat de bedenktijd is verstreken.
  • Tijdens de bedenktijd dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Het product mag alleen worden uitgepakt of gebruikt voor zover dat nodig is om te beoordelen of hij het product wil behouden. Als hij gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, moet hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, volgens de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  • Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  • De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  • Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  • Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

 

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  • Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument elektronisch mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  • De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten die door de ondernemer in rekening zijn gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen na de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, afhankelijk van welk tijdstip eerder valt.
  • De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  • Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de volgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als hij dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  • Producten die door de ondernemer zijn vervaardigd volgens specificaties van de consument;
  • Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
    • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    • de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  • Producten die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn; dit omvat op maat gesneden vinyl.

 

Artikel 11 – De prijs

  • Gedurende de aangegeven geldigheidsduur van het aanbod blijven de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten ongewijzigd, behalve bij aanpassingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  • In afwijking van het vorige punt kan de ondernemer producten of diensten aanbieden waarvan de prijzen afhankelijk zijn van schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft. Deze afhankelijkheid van schommelingen en het feit dat de vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden in het aanbod vermeld.
  • Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als ze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  • Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als de ondernemer dit heeft bedongen en: a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  • De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  • Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

 

Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

  • De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen, garandeert de ondernemer ook dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  • Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nooit de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer tekortschiet in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  • Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering schriftelijk aan de ondernemer gemeld te worden. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  • Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij tekortschiet in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  • De garantie geldt niet indien:
    • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
    • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig zijn behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
    • De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

 

Artikel 13 – Levering en uitvoering

  • De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en uitvoeren van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  • Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  • Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij de consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
  • Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
  • In geval van ontbinding conform lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  • Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
  • Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  • De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het verwerken van de order. Voor maatwerk matten (mat op maat, mat op rol en mat met logo) is echter een afwijking van 2% op zowel de lengte als de breedte toegestaan. Indien de afmetingen binnen deze gestelde afwijking vallen, heeft de consument geen recht op herroeping.

 

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  • De consument kan een overeenkomst voor onbepaalde tijd, die voorziet in de regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, op elk moment opzeggen met inachtneming van de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.
  • Een overeenkomst voor bepaalde tijd, die voorziet in de regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, kan door de consument worden opgezegd tegen het einde van de bepaalde duur, met inachtneming van de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.
  • De consument kan de bovengenoemde overeenkomsten:
    • te allen tijde opzeggen zonder beperkt te zijn tot een bepaald tijdstip of periode;
    • opzeggen op dezelfde wijze als waarop de overeenkomst is aangegaan;
    • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

  • Een overeenkomst voor bepaalde tijd, die voorziet in de regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  • In afwijking hiervan mag een overeenkomst voor bepaalde tijd, die voorziet in de regelmatige levering van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften, stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, mits de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand.
  • Een overeenkomst voor bepaalde tijd, die voorziet in de regelmatige levering van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand. De opzegtermijn is maximaal drie maanden indien de overeenkomst voorziet in de regelmatige, maar minder dan eenmaal per maand, levering van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  • Een overeenkomst met beperkte duur voor de regelmatige levering van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

  • Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand, tenzij redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 15 – Betaling

  • Tenzij anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, begint deze termijn op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  • De consument is verplicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  • Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, is hij, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot €2.500; 10% over de daaropvolgende €2.500 en 5% over de volgende €5.000 met een minimum van €40. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

 

Artikel 16 – Klachtenregeling

  • De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  • Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  • Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  • Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is, staat het de consument vrij om de klacht te deponeren via het Europees platform. Dit platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr.

Artikel 17 – Annulering

Indien een vloer op locatie bij de klant is verkocht en de klant de overeenkomst heeft ondertekend, zullen wij onmiddellijk overgaan tot het bestellen van al het benodigde materiaal. In het geval van annulering van de opdracht, wordt 30% van het totale offertebedrag aan de klant doorberekend.

Artikel 18 – Geschillen

  • Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
  • Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 19 – Vertrouwelijkheid

  • Beide partijen zijn verplicht om alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bronnen hebben verkregen, geheim te houden. Informatie wordt als vertrouwelijk beschouwd als dit door de andere partij is aangegeven of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De partij die vertrouwelijke informatie ontvangt, mag deze alleen gebruiken voor het doel waarvoor deze is verstrekt.

Artikel 20 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

  • Aanvullende of van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet in het nadeel van de consument zijn en moeten schriftelijk worden vastgelegd of op een zodanige manier dat de consument deze op een toegankelijke manier kan opslaan op een duurzame gegevensdrager.
×